Ilidan Stormrage

Raid Setup
 
Pro tento fight jsou potřeba 3 tanci, přičmž dva z nich by měli mít cap 365 FT. Main tank by měl mít
Shield block efektivitu někde okolo 100%. Také je potřeb warlock tanka s aspoň 250 Shadow
ressistance. Kombinace cca 8 healerů je poměrně vhodná; každá healovací klasa je v tomto boji
přínosem. Obojí, melee i ranged DPS, je v tomto fightu užitečná.
Buffs, Potions and Gear
Všechny běžné flašky či elixíry. Fire protection potiny jsou v tomto boji vskutku užitečné. Také se
zde dá využít kotlík na fire potky.
 
Boss Abilities
HP - 5.5 million
Melee - od 6k do 8k do plátu
Illidan má enrage na 26 min.
 
Fáze první
 
Shear - redukuje max HP svého hlavního cíle o 60%. Je třeba použít shield block a vykrýt to.
 
Flame Crash - Illidan vyskočí vysoko do vzduchu a přistane zpět na původní místo, přičemž na
místě dopadu se objevý modrý, ohnivý kruh podobný tomu např. u Al´ara, o průměru 10 jardů.
Kroužek na svém místě zůstává po dobu 2 min.
 
Parasitic Shadowfiend - náhodný člen raidu bude zaměřen tímto debuffem, který trvá po dobu 10s a
způsobuje 5k shadow dmg každé 2 sekundy. V okamžiku kdy tento debuff dotiká se na aktuální
pozici postiženého hráče spawnou 2 paraziti a pokusí se jít na melee po tom, kdo bude první v global
aggru (povětšinou po healerovy). Pokud uspějí se svým melee útokem, zasažený hráč dostane
Parasitic shadowfiend debuff a zase sa to cele opakuje. Parasiti mají okolo 3k HP.
 
Draw Soul- zasahuje cíl/cíle které se nacházejí přímo před ním stejným způsobem jako např. Cone of
Cold, způsobujíc 5k shadow dmg a helauje illidana za 100.000 HP. Shadow kouzlo. Resistnutelné.
 
Fáze druhá
 

Flames of Azzinoth - Illidan spawne dva gigantické fire elemenály. Jsou velice nebezpeční a musejí být tankování tanky ve
full FR resistu.
HP - každý okolo 1.1 milionu HP
Melee hit - dávají za 2-3K do tanka s 385 FR (jejich melee útoky jsou počítány jako FR dmg,ale i
přesto mohou critnout nebo mohou být crushing blowy). Normální rána bez FR resistu je za cca 10k.
 
Blaze - Plameny Azzinothu zanechájí na zemi pod sebou žlutý obláček. Pokud v něm někdo stojí,
dostává každou sekundu za 2k fire dmg. Plameny musí být neustále přesunovány, aby se předešlo
tomu, že tank bude zbytečně dostávat velké množství dmg navíc. Bude nutná vzájemná komunikace
tanků Plamenů, aby se navzájem při tankování vyhly a nevstoupili do sousedových plamenů
 
Enrage/Charge - každý z plamenů má neviditelnou auru v okruhu 25 jardů kolem něj, která hráči
garantuje "immunitu" na to být chargnut od obou elementálů (stačí být pod efektem pouze jedné
aury). Pokud někdo z těchto aur vystoupí, jeden z elementálů na něj chargne, enragne, a wipne raid.
 
Eye Beam - Illidan přejede modrým planeme, prýštícím z jeho očí, napříč platformou kde se
odehrává boj, a to každý 30s. Úvodní zásah těmito plameny dá za 20k fire dmg. Dále pak tíká za 2k
dmg pokud se v něm stojí. Nezanechává žádnou dotku. Původní hit nelze resistnout, ale dmg z
plamene který zůstává na plošině je možné normálně resistnout.
 
Fireballs - pokud zrovna nekástí Eye Beam, zasypává Illidan mříž ve středu nádvoří, kde se odehrává
fight, voley modrých Fireballů, které dávají za 3k fire splash dmg. Resistnutelné.
 
Dark Barrage - zatargetí náhodného člena raidu zasáhne jej temný paprskem vycházejicím z jeho
očí, přičemž tento paprsek trvá po dobu 10 sekund a každou sekudnu způsobuje 3000 shadow dmg.
Využívá jej spíše zřídka, cca každé 2 minuty ve fázi č. 2.
 
Fáze třetí
 
Shear
 
Flame crash
 
Parasitic shadowfiend
 
Draw soul
 
Agonizing flames - zatargetí náhodného člena raidu a na místě kde právě stojí vykástí modrý
flamestrike který při prvotním zásahu děla 4k fire dmg a poté tíká po dobu 1minuty, a to každých 5s,
přičemž dmg z tiku se postupně zvyšuje až na hranici 4,5k fire dmg při závěrečném tiku. Zasáhne
každého hráče v okruhu 5 jadů. Resistnutelné.
 
 

Fáze čtvrtá
 
Trvá po dobu 30 sekund.
 
Demon Within - Illidan uvolní démona skrytého uvnitř něj a změní se na obrovského černého
demona. Během doby kdy je změněn do démona se Illidan nepohybuje a používá pouze ranged
ability, kterými se snaží vyhladit raid.
 
Shadow Blast - střílí Shdow blasty na cíl nejvýše v jeho aggru a dává za 8k - 11k shadow dmg.
Shadow blast má splash efekt - každý v okruhu 20 jardů kolem osoby která je cílem Shadow blastu,
dostane dmg z této ability. Resistnutelné.
 
Flame Burst - uvrhne plameny na kazdého v raidu, které způsobí 3.5k dmg každých 10s. Hráži, kteří
si neudrží vzdálenost jeden od druhého dostanou ještě splash dmg z této ability. Resistnutelné.
Shadow Demons - během toto fáze Illidan spawne 4 Shadow démony u svých nohou, přičemž každý
z démonů zatargetí náhodného člena raidu a paralysuje ho.HP -okolo 22k
 
Melee - neutočí na jiného hráče než na toho kterého si původně vybrali. Neutočí vůbec na melee a
jediné o co jim jde je dostat se hráči na kterého jsou zaměřeni, přičemž když se jim to povede, hráč
zemře.
 
Paralyse - jak se Shadow demoni spawnou, vyberou si háhodného hráče a začnou se k němu pomalu
přesunovat (z jejich oka neustále přýští purpurový paprsek směřem k zaměřenému hráči). Zasažená
osoba je stunnuta dokud jí démon nedosáhne, nebo dokud démon nezemře.
Musíme zabezpečit, aby na sobě démoni v okamžiku kdy se spawnou měli nějaký spomalovací efekt.
Huntrovská frost trapa nebo shamanský earthbind totem jsou za tímto účelem velmi vhodné. Tímto
způsobem získame čas navíc na jejich zabití. Veškera DPS nepostižená démonem můsí všechny
démony zabít předtím, než dosáhnou svého cíle. Pokud se démoni dostanou k zasaženému hráči,
tento zemře, a démon si vybere nový cíl.
Pokud je warlock tank cílem Shadow démona, musí se veškerá dostupná DPS soustředit na zabití
právě tohoto démona. Melee si musí dávat pozor, aby se příliš nedostali do blízkkosti warloka a
nechytali dmg ze shadow blastů.
 
Aura of Dread - 15 jardová aura obklopující Illidana, způsobující 1000 shadow dmg každou sekundu
po dobu setrvání v jejím dosahu, také zvyšuje Shadow dmg taken o 30%. Tento efekt se během času
navyšuje.
 
Fáze pátá
 
Shear
 
Flame crash
 
Parasitic shadowfiend
 
Draw soul
 
Agonizing flames
 
Shadow demons
 
Shadow Prison- na 30% HP Illidan umístí každého v raidu do Shadow prison na tobu 30s, přičemž
nám toto zajistí immunitu na jakoukoliv dmg a také to Illidanovy zabrání se pohybovat a používat
jakoukoliv abilitu. V tomto okamžiku na scénu příjde Maiev Shadowsong a zapojí se do bitvy.
 

Enrage - po krátké chvíli ve které se bude chovat shodně s fází č. 3 dostane Illidan enrage, což zvýší
sílu a rychlost jeho útoků. Aby jsme se vypořádali s tímto enrage je nutné, aby byl Illidan zatažen do
jedné z pastí, které po zemi bude rozhazovat Maiev.
 
Strategie

 

Fáze č. 1
Boj s Illidanem začíná tím, že někdo pokecá s Akamou, který čeká u vstupu k Temple Summitu.
Akama a Illidan s polu naváží dialog, která končí Illidanou slavnou replikou "YOU ARE NOT
PREPARED!!!!". Poté co Illidan toto prohlásí je možné na něj konečně útočit. Main tank si jej nabere
a okamžitě jej obrátí pryč od raidu, takže pouze a jenom on bude chytat dmg od Draw soul.
Fáze č. 1 je v podstatě klasický tank and spank boj s pár menšími zvraty. Shaer se kástí 1.5s a MT na
tuto abilitu musí být nachystán. Pokud shield blocknuta, neznamená tato abilita žádnou hrozbu,
pokud se ji však nepodaří blocknout, HP MT budou zredukována o 60%. Pokud se toto stane, jedinou
tankovou možností je zapnout Shield Wall, popř. se taky může modlit, aby Illidan nedal nějakou
velkou dmg popř. Crushing blow.
Velmi často Illidan vyskočí do vzduchu a použije svoji Flame crash abilitu. Když se toto stane je
nutné Illidana přesunout, protože Flame crash tiká za 5k v oblasti dopadu. Je nutné, aby v okamžiku
kdy bude Illidan přesunován byl neustále otočen od zbytku raidu kvůli abilitě Draw soul.
Raid samotný má v této fázi snadnou práci, sundat Illidana dolů a udržet tanka naživu . Jedinou věcí
se kterou je třeba si děla starosti je Parasitic Shadowfiend debuff který zaměří náhodného hráče
(včetně MT) každých 30s. Zasažený člen raidu by se měl posunout pryč z raidu a ranged DPS by
měla být nasazena na likvidaci parasitů v okamžiku kdy se spawnou, čímž se zabrání tomu, aby do
někoho šli na melee a rozšířili tak další parasitický debuff. Healeři také musí být nachystání healovat
nakaženého člena raidu.
Pokud parasita dostane MT, meleeci se od něj přesunou pryč a ranged DPS se opět postará o bubáky
hned, jak se spawnou.
V okamžiku kdy Illidan dosáhne 65% HP, začíná druhá fáze.
 
Fáze č. 2
Na 65% Illidan vystartuje do vzduchu kde zůstane. V tento okamžiku se celý raid přesune na
kovovou mříž v centru plošiny.
Illidan dolů shodí dvojici Blades of Azzinoth , každý na jeden z okrajů kruhové, středové plochy a na
jejich místě se objevý Flames of Azzinoth. Tito ohniví elementálové dělají hromadu dmg a musí
proto být tankováni full fire ressist tankama.
Plameny samy o sobe by měli být natočenž směrem pryč od raidu a měli by být přesunováni po
plošině tak, jak je znázorněno na obrázku. Tanci musejí dávat pozor na Blazes a šikovně s tanky
manévrovat tak, aby tanci nedostávali dmg navíc.
Háček přidaný do této fáze, který ji dělá extrémně obtížnou je Ilidanům Eye Beam, který pravídelně
projíždí přes plochu kde se bojuje.
Tanci musí pokaždé vědět z které strany flame začíná a kam směřuje, protože být zasažen paprskem
znamená zemřít..
Společně s Eye Beam, Blazes a vysokou melee dmg kterou Flamy způsobují, je tato fáze dost záludná
a rozhodně by neměla být tanky podceňována.
Plameny nachargují na kohokoliv kdo se do nich příliš vzdáli ze vzdálonosti cca 30-40 jardů. Toto
musejí mít na mysli tanci při tom, jak budou Plameny přesunovat, neboť by mohli i sami chargnuti
Plamenem druhého tanka. Pokud Plamen chargne, dostane enrage a začne dávat na krátkou dobu o
hodně víc dmg. Je absolutně důležité se chargnutí vyhnout a také je třeba dávat pozor, aby se raid
nepohyboval přes kovovou mříž uprostřed nádvoří.
Během toho co běží toto komplexní tankování se raid musí vypořádat i s dalšími věcmi. První z nich
je fakt, že healování je během této fáze velice intenzivní. Musí být určeni konkrétní healeři pro
každého z FR tanků; minimálně dva healeři na každého z tanků. Samotný raid nicméně také dostává
dmg od Illidanových firebalů. Tyto firebaly hitují za 3k fire dmg s "rozprskem" v oblasti 10 jardů.
Budou náhodně dopadat na kruhovou mříž v prostoru mezi Eye beamy, nestastné postavení může
skončit tak, že hráč schytá 4-5 hitů od firebalů.Asi najlepsie sa bude postavit na 3 skupiny .
S dobrým healingem a rozumným užitím Fire Protection potionu se dá fáze č. 2 docela zvládnout.
Tak tomu je až do chvíle než se do hry příjde kouknout Dark Barrage. Illidan zatargetí náhodného
hráče (včetně obou FR tanků) s Dark barragy - masivní útok způsobující 20K shadow dmg během
10s. Healeři musí být nachystaní na heal zasažené postavy. Dark Barrage jde shodit pomocí Cloak of
Shadows, Divine Shieldu , Icebloku a FD.
Pokud jsou FR tanci postizeni DB je silně doporučeno spustit Shield wall nebo aspoon Last stand.
Když jsou oba flamy mrtvý, začíná 3 fáze.
 
Fáze č. 3
Illidan přistane v centru kovové mříže. Je důležité, aby si jej tank ihned nabral a obrátil od raidu
stejně jako ve fázi č. 1.
Fáze č. 3 je v podstatě to sáme co fáze č. 1, ovšem v této fázi má premiéru abilita Agonizing Flames,
pěkné hnusná abilita, která zatargetí náhodného hráče a způsobí mu instantně 5k fire dmg a dále pak
po dobu 60s bude každých 5s tikat za zvětšující se objem FR dmg. Abilita má rozsah 5 jardů, takže
kazdý hráč stojící v této rendžy od zasaženého hráče dostane tento debuff. Kvůli tomuto je důležité
udržovat po celou dobu fáze patřičné rozestupy.
Nezapomínejme také na to, že také během této fáze jsme postihování Parazity.
 
Fáze č. 4
K fázi č. 4 dochází každých 60 sekund a trvá po dobu 30s sekund, včetně času na Illidanovy proměnu
do/z demonické formy (takže to vlastně zabere 50s než fáze 4 začne a kompletně skončí).
Illidanova transformace mu zabere 10 sekund. Začíná tím, že Illidan poklekne na zem; toto je
okamžik kdy si warlock tank Illidana nadotkuje a začna chain kástit Searing pain, aby se rychle
vyšplhal na Illidanově aggro listu. Na konci transformace si Illidan kompletně zresetuje aggro, ale
doty vykástěné na začátku transformace mohou stále tikat a dělat tak v této části po resetu aggro. Je
proto podstatné, aby do Illidana v tento okamžik jel pouze warlock a nikdo jiný do doby, než si jej
warlock bezpečně naagruje .
Aura of Dread která obklopuje Ilidana v melee range znamená, že uhealovat melee tanka v této fázi
by bylo velice komplikované. Také to znamená, že během démon formy se do něj nejede melee dmg;
všichni meleeci se proto přesunou za healery a budou čekat na příchod Shadow demonu.
Illidan spawne 4 Shadow demony během této fáze, přičemž každý demon zatargetí jednoho hráče,
kterého Paralysuje a vydají se po přímé lince k tomuto hráči. Pokud se k němu dostanou, postižený
hráč zemře . Je tedy důležité stát na max range od Illidana během této fáze. Shadow démony může
dostat i warlock tank, a proto i tento stojí na max range svých abilit.
Warlok tank ze začátku valí Searing painy do doby, než si je jistý svým aggrem a poté se akorát snaží
aggro udržovat průběžně. Zbytek času věnuje svému přežití, Shadow ward by měl být kástěn na CD,
stejně tak je třeba užívat SIphon life, pokud ho má, a samozřejmě drain life.
DPS by se měla bleskem zaměřovat na démony, kteří mají nejkratší dráhu k svým obětem (snadno
rozpoznatelne podle výrazného paprsku spojujícího oběť a démona). Rychlá DPS do démonů je
nezbytná, stejně tak jako zpomalovací efekty na nich. Frost trapy, Earthbind totemy, Hamstringy atd
by měli být použity kdykoliv to jen bude možné. Když jsou démoni mrtvý, postižené osoby jsou
uvolněny z paralýzi a fáze dál pokračuje normálně.
Healeři potřebují udržovat raid natopovaný kvůli abilitě Flame Bursts; tato abilita je kástěna každých
10s takže ryhlý heal je nutností, stejně tak bandáže, heal potky etc. Na warlock tanka by měli být
vyčleněni aspon 2 healeři, toto závysí na shadow resistu, nutně však musejí zůstat ve vzdálenosti
větší než 20 jardů od warlock tanka kvůli splash dmg Shadow blastu.
Ilidan se bude switchovat mezi 3 a 4 fází do doby, než dosáhne 30%. Nejpodstatnější věcí kterou je
třeba si během těchto fází pamatovat je, že raid musí neustále udržovat rozestupy. Agonizing
flames, Parasiti, Flame Burst a Shadow blast, tyto všechny ability vyžadují nějakou formu rozestupu.
 
Fáze č. 5
Na 30% HP Illidan uvězní celý raid a začne zpochybňovat to zda jsme schopni jej porazit. V tento
okamžik nám na pomoc přikvačí kavalérie v podobě Maiev Shadowsong
Je podstatné příchod této fáze dobře načasovat s ohledem na naši DPS, protože pokud bude Ilidan
ponechat v okamžiku, kdy uvězní náš raid, v démon fázi, vede to k tomu, že se buggne a po zbytek
figtu zůstane v demon formě. Je také důležité načasovat přechod tak, aby v době přechodu nepobíhal
raidem žádný Parasit, protože pokud tomu tak je, Parasit do někoho v raidu pojede melee a v
okamžiku kdy věznění skončí, máme tady dvojití Parasitic debuff. Dobre je, zastavit dmg na 32% a
počkat na konec demon fáze, a poté Illidana bleskově ňuknout na 30% takže nestihne uvolnit
parasity.
Maiev velmi pomůže celému raidu a jeho snažení tím, že pojede melee do Illidana a na zem bude
velmi často rozhazovat pasti. Tyto pasti jsou jediným způsobem jak ukončit Illidanovu abilitu Enrage
- musí být dotažen k těmto pastem v okamžiku kdy se otevřou, přičemž když past spustí, je uvězněn
na dobu asi 10s během které poklekne a opře se rukama o zem, zastáví veškeré své útoky a dostává
extra dmg od raidu.Může to znít celkem snadno, ale pro MT je docela těžké sledovat umístění pastí
a správně umísťovat Illidana. Je nutno připomenout, že kromě chvil kdy je uvězněn v pasti Ilildan
používá všechny ability z fáze č. 1 a fáze č. 3, včetně Draw soul, takže raid se nikdy nesmí nacházet
přímo před ním. Rozestupy jsou v této fázi také stále velice důležité.
Boj sestává z přesunování Ilidana do pastí a DPSování ho maximálním způsobem po dobu co je
uvězněn. Po dobu kdy není uvězněn dělá všechny své předchozí ability a je stále snadno schopen
wipnout raid.